Vi använder cookies för mät- och analysändamål samt marknadsföring. Läs mer i vår cookiepolicy.

User research och användarinsikter

Insikter om användarna är nyckeln till att lyckas med din digitala produkt eller tjänst. Vi lär känna dina användare på djupet och tar reda på vilka behov och drivkrafter de har. Insikter om användarna kopplar vi till verksamhetsmål så att vi vet att det vi gör också leder till affärsnytta.

User research är centralt både när vi utforskar ett problemområde relaterat till en ny produktidé och när vi vill lära oss mer om användarnas attityder till en befintlig produkt i syfte att vidareutveckla och förbättra den. Ofta kombinerar vi olika metoder för att få en så bra bild som möjligt.

Två händer på ett papper med skisser och postits.

Testa och verifiera tidigt

Vi tror på att testa och verifiera lösningar så tidigt som möjligt. Användningstester kan göras på en tidig prototyp eller till och med på analoga skisser på papper. Det är först när vår lösning är i händerna på användarna som vi vet om den håller eller inte.

Mer om metoder och områden vi jobbar med inom user research:

Vill du veta mer?

Prata med Malin Edlund, CEO